Calisthenics Summer Games

Stichting Jong Zwijndrecht en Calisthenics expert Jason Bonam slaan de handen ineen voor het organiseren van de Calisthenics Summer Games. De sport calisthenics verspreidt zich sinds 2012 als een olievlek over Nederland en brengt jong en oud in beweging. In veel steden worden calisthenicsparken gerealiseerd waar men kan sporten in de buitenruimte. Een hele mooie beweging waaraan vele initiatiefnemers in het land gewerkt hebben.

Jason Bonam de initiatiefnemer van het eerste officieel geopende calisthenicspark van Nederland heeft sinds 2012 een missie om iedereen in Nederland kennis te laten maken met de sport calisthenics. Daarom organiseert hij in samenwerking met Stichting Jong Zwijndrecht de komende maanden landelijke calisthenics gerelateerde activiteiten voor jongeren van 13-27 jaar. Tijdens de activiteiten maken de jongeren kennis met de sport en dagen zichzelf uit door mee te doen met de workshops, wedstrijden en challenges.

Nam sit amet condimentum velit a ullamco

De activiteiten worden in het kader van de Summer Games georganiseerd. De Summer Games is een initiatief van de Johan Cruyff Foundation, Krajicek Foundation en Social Werk Nederland, gefinancierd door het Ministerie van VWS en de Postcode Loterij. De activiteiten van de Calisthenics Summer Games worden vanaf 30 juli tot 31 oktober georganiseerd.

Voor de onderstaande activiteiten werken we graag samen met gemeenten, jongerenorganisatie en andere partijen die met jongeren werken. Mocht je interesse hebben in calisthenics gerelateerde activiteiten in jouw stad/wijk dan kan je ons mailen via het onderstaande e-mailadres calisthenicsprojectnl@gmail.com

Activiteiten

De nationale campagne: Op 24 juli start de nationale campagne. Met de campagne willen wij zoveel mogelijk jongeren bereiken die mee gaan doen met de activiteiten. De campagne zal plaatsvinden tussen 24 juli en eind oktober. De verspreiding van de promovideo, flyer en teasers (korte promo filmpjes) zijn onder andere onderdeel van de nationale campagne. De activiteiten m.b.t. de campagne zijn te vinden op de Facebookpagina “Calisthenics Project” https://www.facebook.com/CalisthenicsProject/

De aftrap: De landelijke aftrap van de Calisthenics Summer Games vindt plaats op 30 juli van 13:00 -17:00 uur. Wij verzorgen dan leuke sportieve workshops in een calisthenicspark bij jouw in de buurt. Meld je aan voor de workshops door te mailen naar calisthenics.workshopnl@gmail.com.

Activiteiten van 31 juli tot 31 oktober:

Vanaf 31 juli tot 31 oktober organiseren wij verschillende activiteiten in het land. De workshops, battles en challenges vinden plaats op verschillende locatie. De programmering van de activiteiten verschijnt binnenkort op de website van Stichting Jong Zwijndrecht en de Facebookpagina “Calisthenics Project” https://www.facebook.com/CalisthenicsProject/.

Heb je geen calisthenicspark in jouw stad? Geen probleem. Met de inzet van materialen kunnen wij de workshops in jouw woonplaats organiseren. Mail hiervoor naar calisthenicsprojectnl@gmail.com.

De Nationale Calisthenics Dag: Op 18 september organiseren wij de Nationale Calisthenics Dag. We starten de Nationale Calisthenics Dag om 09:30 met de Nationale Calisthenics Workout. Eén beweeg moment waar alle jongeren tegelijk aan mee kunnen doen. De uitzending die ongeveer 30-40 minuten duurt is te volgen via tv of een live uitzending op Facebook. Het middagprogramma met sportieve activiteiten start om 13:00 uur. Wij organiseren van 13:00-17:00 uur activiteiten zoals wedstrijden, workshops en challenges op verschillende locaties in het land. Informatie m.b.t. de activiteiten en de programmering is vanaf 10 augustus beschikbaar op de website van Stichting Jong Zwijndrecht en de Facebookpagina van “Calisthenics Project”, zie link. https://www.facebook.com/CalisthenicsProject/. Meld je aan voor de wedstrijden en challenges via e-mailadres calisthenics.battlesnl@gmail.com

Calisthenics TV programma: Een programma waarin de sport calisthenics centraal staat is ook onderdeel van de landelijke activiteiten. Kijk naar de interessante ontwikkelingen m.b.t. de sport in Nederland, check de interviews met top atleten en laat je inspireren door hun verhaal. Binnenkort verschijnt hier meer info m.b.t het programma.

Nationale Calisthenics Project: Ben je helemaal enthousiast geworden en wil je ook een calisthenicspark in jouw buurt / wijk realiseren? Meld je dan aan voor de online sessie van het Nationale Calisthenics Project op 28 oktober van 19:00-21:00 uur. Onderwerpen die tijdens deze sessie voorbij zullen komen zijn o.a. hoe zet je een calisthenics project op in jouw woonplaats, hoe maak je een stappenplan hiervoor en hoe krijg je de financiering rond etc. Meld je aan door te mailen naar calisthenicsprojectnl@gmail.com, dan ontvang je van ons een link voor de online Zoom sessie.

Aanmelden voor de sportieve activiteiten

Workshops: Meld je aan voor de workshops in jouw woonplaats calisthenics.workshopnl@gmail.com

Battles: Meld je aan voor de Strict Battle en de Freestyle Battle calisthenics.battlesnl@gmail.com

Challenges: Meld je aan voor de Bar Hang Battle & Plank Challenge calisthenics.battlesnl@gmail.com

Locatie van de activiteiten: De bovenstaande sportieve activiteiten vinden plaats in verschillende calisthenicsparken in Nederland. Bij aanmelding krijg je meer informatie m.b.t. de locatie waar de activiteiten plaatsvinden.

Coronaproof: De activiteiten m.b.t. de Calisthenics Summer Games worden coronaproof georganiseerd. Wij werken hiervoor met kleine beheersbare groepen per activiteit. Hierbij nemen wij de coronamaatregelen in acht.

Calisthenics Summer Games wordt mede mogelijk gemaakt door:

Stichting Jong Zwijndrecht

Calisthenics Training Centre