Vrijwilligerswerk op jouw voorwaarden

Wil jij op een laagdrempelige manier een steentje bijdragen in onze maatschappij? Wij bieden jou de mogelijkheid om hier op jouw eigen manier invulling aan te geven. Het fijne aan ons netwerk is dat jij zèlf bepaald waarvoor jij je wilt inzetten, hoe vaak je dit wilt doen en wanner jij dit kan en wil doen. Wij begrijpen als geen ander dat het vrijwilligerswerk soms moeilijk is te combineren is met jouw dagelijkse leven. Heb je het druk met school of een drukke werkweek? Geen probleem!

Wij verwachten geen vaste uren.  ‘Nee’ is een goed antwoord, zolang je ons hier van op de hoogte stelt.
Op deze pagina staan er verschillende voorbeelden van soorten vrijwilligerswerk waarvoor je je kan aanmelden.
Ontdek waar jij wellicht een in kan ondersteunen.

Binnen – Buitenklusser

Ben jij handig met gereedschap of heb jij groene vingers? Dan is een binnen of buitenklusser misschien wel iets voor jou. Denk aan incidentele, kleine en korte klussen als een rolgordijn ophangen of een voortuintje opknappen. Voor grotere klussen schakelen wij meerdere klussers in, maar je bent in dat geval nooit meer dan 4 uurtjes kwijt.

Huiswerkmaatje

Soms maakt een uurtje hulp in de week een enorm verschil. Als Taalmaatje ondersteun jij een jongere met  het maken van huiswerk en/of schoolopdrachten. Dit verschilt in niveaus en hoeveelheid in de week. Ontdek wat jij kan betekenen!

Vul jouw eigen vrijwilligerswerk in!

Wist jij dat veel jongeren eigenlijk al vrijwilligerswerk doen zonder hier bewust van te zijn? Zo is sporttraining geven, oppassen op andermans kinderen of de hond uitlaten van de buurvrouw ook vrijwilligerswerk! Hier kan je ook een Europass mee verdienen en kan je meedoen aan onze activiteiten en workshops. Vul zelf jouw eigen vrijwilligerswerk in met dingen waar jij blij van wordt en krijg hier een toffe jongerencommunity voor terug.

Barista gast- vrouw/heer

Ben jij nieuwsgierig hoe het is om gast- vrouw/heer te zijn in ons deelcafé? Geef je op voor een toffe barista training en ontvang hiervoor een certificaat. Je leert de fijne kneepjes binnen het vak op sociaal en service gebied en krijgt natuurlijk de gelegenheid de lekkerste koffie en thee te maken en proeven. Je kan na het volgen van deze training ondersteunen in ons deelcafé of activiteiten op locatie, wanneer jou dit uitkomt. Enthousiast? Geef je op!

Contactmaatje

Zeker in Coronatijd, is eenzaamheid een actueel, spelend thema. Niet alleen onder de ouderen, maar ook onder de jeugd. Start een gesprek als Contactmaatje met een kopje koffie, wandeling of een belletje. Jij bepaald zelf hoe je dit invult qua tijd en activiteit.

Boodschappenmaatje

Helaas is het niet voor iedereen vanzelfsprekend om de dagelijkse boodschappen zelf te kunnen doen. Een boodschappenmaatje is daarom de perfecte uitkomst. Neem jij wat extra boodschappen mee om iemand te kunnen helpen? Meld je vrijblijvend aan!