Hendrik- Ido- Ambacht

Hoewel wij al enkele hulpvragers in de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht ondersteunde, zijn wij officieel per 1 maart ook werkzaam in deze gemeente.

Na ons groeiende succes in de gemeente Zwijndrecht, mogen wij onze werkzaamheden uitbreiden. Wij zijn natuurlijk razend enthousiast en willen ook hier jongeren op een flexibele manier de kans bieden iets voor een ander te betekenen.

Hierdoor kunnen wij mensen met een hulpvraag zonder sociaal netwerk een kans bieden hun netwerk uit te breiden en ondersteuning te bieden daar waar nodig is. Zaken zoals huishoudelijke ondersteuning, huiswerkbegeleiding en activiteiten opzetten voor de bewoners, zullen ook hier
uitgevoerd worden. Op deze manier bieden we elkaar een helpende hand en maken we de Zwijndrechtste Waard een stukje mooier.

Van Zwijndrecht naar Zwijndrechtse Waard

Door deze uitbreiding kan de oorspronkelijk naam van Stichting Jong Zwijndrecht natuurlijk niet achterblijven! We zullen daarom in de toekomst verder gaan als Stichting Jong Zwijndrechtse Waard.

Jongeren uit Hendrik-Ido-Ambacht opgelet!

Nieuw perspectief

In mei 2021 is Care, Dare, Share in Ambacht gestart. Een nieuw project van Jong Zwijndrechtse Waard in samenwerking met Het Theaterhuis Drechtseten en de Gemeente. De uitbraak van het coronavirus heeft grote impact op de leefwereld van jongeren. Het is nodig jongeren perspectief te bieden. Stichting Jong Zwijndrechtse Waard heeft ervaring opgedaan met projecten waarbij jongeren iets doen voor een ander, hun talent ontwikkelen en anderen ontmoeten. Wie weet ontdek je wel welke nieuwe talenten of kom je erachter dat je veel meer kunt dan je dacht!

Het project eindigt 1 september 2021, dus als je nog wilt aansluiten moet je snel zijn! Doe iets voor een ander en verdien hier een vrijwilligersvergoeding mee. Ook maak je gelijk kennis met onze stichting en kan je aansluiten bij een gezellig jongerennetwerk!

december 2021
M D W D V Z Z