Word vrijwilliger!

Ons vrijwilligersnetwerk

Ons vrijwilligersnetwerk biedt jou de kans om je op een makkelijke manier in te zetten voor een ander. Dit doen we door je op de hoogte te houden van hulpvragen die wij via diverse manieren binnenkrijgen. Denk bijvoorbeeld aan het opknappen van een tuintje, het behangen van een muurtje, het helpen met een een verhuizing of het halen van boodschappen. En dit allemaal voor mensen uit Zwijndrecht en H-I-Ambacht die zelf geen mensen kennen die dit voor hen kunnen doen. Win-win, toch?

Heb jij 4 uurtjes per jaar tijd en zin om iets voor een ander te doen? Meld je dan heel gemakkelijk aan door het invullen van het contactformulier. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om te kijken wat jij kunt gaan doen. Door middel van een kennismakingsgesprek leren we elkaar beter kennen en bespreken we jouw doelen en wensen. Je komt daarna in een gezellig netwerk terecht en kan jij, samen of alleen, aan de slag. Hopelijk zien we je snel!

YourCube biedt jou en jouw vrienden de mogelijkheid om je tijdens een traject naar jouw keuze te ontwikkelen, en tegelijkertijd in te zetten voor een ander. In maximaal 4 uur per week, binnen 3 tot 6 maanden, doe je wat jij zelf tof vindt, en leer je wat jij wil leren. Lijkt het je leuk om sportactiviteiten te organiseren? Of om te gaan wandelen met ouderen? Wil jij je inzetten door taalmaatje te zijn voor kinderen van buitenlandse afkomst? Het kan allemaal. Wat houd jij hier aan over? Je wordt beloont voor jouw inzet met een officieel Europasscertificaat, een mooie kers op de taart waar jij aan hebt gewerkt.Onze begeleiders gaan graag met je het gesprek aan over waar jij energie van krijgt! De leeftijdscategorie van YourCube is 14 tot 27 jaar oud.

Veel jongeren doen al vrijwilligerswerk zonder dat zij zich daar bewust van zijn. Geef jij training op jouw sportvereniging? Of organiseer jij leuke activiteiten voor jouw buurt? Dan doe jij dus al vrijwilligerswerk! Hoe leuk is het dat je daar dus een Europasscertificaat voor kan krijgen en aan mag sluiten bij toffe activiteiten/ workshops. Wij kijken altijd naar jouw mogelijkheden en wensen.

Word onderdeel van onze toffe jongeren community!

Kennis maken?

Jouw inzet verdiend iets extra's!

Wij werken als stichting vanuit het "giving back" principe. Jij zet je, ongeacht het aantal uren, in voor een ander en dat verdiend erkenning en iets extra's. Wij belonen jou en je medevrijwilligers graag met leuke activiteiten en toffe workshops. Denk aan een pizza avond, een sportieve bootcamp of een eigen editie van Jachtseizoen. Samen met leeftijdsgenoten geven wij jullie elke maand een gezellige middag of avond. Daarnaast ontmoet je andere vrijwilligers en leer je nieuwe mensen kennen. Hoe leuk is dat?!

Doe iets voor een ander

Zet je incidenteel of structureel in voor een ander.

Haal je Europasscertificaat

Wanneer je binnen 3-6 maanden 60-80 uur hebt gemaakt, ontvang je een Europasscertificaat.

Sluit je aan bij onze jongeren community

Kom naar onze activiteiten en leer je medevrijwilligers kennen!

Bekijk de ervaring van Jordy